Koło Europejskie w Publicznym Gimnazjum w Przecławiu

Tutaj znajdziesz relacje z większości archiwalnych wydarzeń, przygotowywanych przez Koło Europejskie. Znajdują się tutaj inicjatywy, które przygotowywano przed rokiem szkolnym 2015/2016. Miłego czytania!

____________________________________________________________________________________________________________________

Projekty, zrealizowane w ramach Comenius w latach 2004 - 2012

 

Piszę, więc mówię („Je parle donc j`ecris”)

      

Pierwszym projektem międzynarodowych z udziałem naszej szkoły był projekt językowy pod nazwą: "Mówię, więc piszę", czyli nauka języka francuskiego dla początkujących od zerówki po gimnazjum w którym brało udział około stu uczniów w każdym roku szkolnym w okresie od września 2004 do czerwca 2009. Nauka języka francuskiego była bezpłatna. Zajęcia języka francuskiego z uczniami Zespołu Szkół prowadziła pani Magdalena Narloch. Koordynatorem projektu był nauczyciel historii w Gimnazjum pan Zbigniew Piasecki. Reprezentantem innych państw uczestniczących w tym projekcie był pan Alain Braibant z Belgii.    

 

Euroszkoła

 

Drugi projekt, który realizowaliśmy to Euroszkoła. Projekt zakończył się  udziałem w wymianie międzynarodowej naszych uczniów z Francją. Nasi uczniowie (21 osób) wyjechali do Francji, do miejscowości La Baule, gdzie byli gośćmi swych rówieśników. Przez tydzień nasi uczniowie z klas 4 - 6 szkoły podstawowej poznawali Francję, Departament Loary Atlantyckiej, brali udział w lekcjach wspólnie z kolegami i koleżankami z Francji, oraz rywalizowali w zawodach sportowych z udziałem rówieśników z całej Europy. Nasi uczniowie w drodze do Nantes zwiedzili Brukselę, Liege i Paryż.

 

Energetic

Cele projektu to: uczyć i wychowywać dla zrozumienia zagadnień energii odnawialnej, przybliżyć zagadnienia energii odnawialnej dzięki technologii informacyjnej, omówić posunięcia, które łączą naukę i działanie.

 

Państwa uczestniczące w tym projekcie: Belgia, Grecja, Włochy Polska, Rumunia, Turcja.

 

Znaki i rozumienie

      

 

Projekt dotyczył zagadnienia trudności dzieci w nauce, które obejmują coraz większą ilość dzieci i są przyczyną wielu problemów wychowawczych. Projekt obejmował trudności w nauce języka ojczystego jak i nauce języków obcych. Materiałem wyjściowym była analiza skali trudności w poszczególnych krajach obcych.

 

Państwa uczestniczące w tym projekcie: Belgia, Francja, Polska, Portugalia, Rumunia, Turcja.

 

Climatic

      

Celem projektu było zapoznanie uczniów z zagadnieniami klimatycznymi i uwrażliwienie ich na problemy zmian klimatycznych w długiej perspektywie rozwoju. Żeby osiągnąć ten cel, projekt zakładał współpracę pomiędzy szkołami i ośrodkami naukowymi, zajmującymi się zagadnieniami zmian klimatycznych.

 

Wykopmy rasizm ze stadionów

   

________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Międzynarodowy projekt edukacyjny

RÓŻNE SPOJRZENIA NA I WOJNĘ ŚWIATOWĄ

Seminarium nauczycieli szkół średnich i wyższych,
metodyków historii z ośmiu państw UE w Przecławiu

 

 

Dlaczego i jak nauczać o I wojnie światowej w szkołach średnich?

 

W dniach 11-12.04.2008 w Zespole Szkół w Przecławiu spotkali się nauczyciele historii z Austrii, Belgii, Francji, Niemiec, Polski, Rumunii i  Włoch  którzy realizują międzynarodowy projekt edukacyjny na temat I wojny światowej.

 

 

Odpowiedź na to pytanie po 90 latach od wybuchu konfliktu wydaje się pożytecznai aktualna.

 

 

Wojna 1914-1918 wydaje się cezurą ważną i znaczącą dla historii XX i XXI w. Znajomość historii I wojny światowej, jej przebiegu, czasu trwania, ilości państw uczestniczących, okropności cierpienia zarówno żołnierzy jak i ludności cywilnej, mobilizacji wszystkich zasobów materialnych i ludzkich oraz bliższych i dalszych konsekwencji tej wojny wydaje się konieczne dla zrozumienia społeczności współczesnej .Pierwsza wojna światowa od dawna nauczana jest często w sposób wyraźnie narodowy a nawet nacjonalistyczny. Dlatego wybraliśmy metodę różnych spojrzeń na wojnę odrzucając spojrzenie nacjonalistyczne,  zwracając uwagę  na to co jest wspólne,  integrując wiadomości  o I wojnie światowej i jej przebiegu  pod kątem różnych punktów widzenia i wypracowując wspólnie zbliżoną wizję nauczania zagadnień I wojny światowej.

 

Celem zasadniczym projektu nie jest wypracowanie koncepcji teoretycznej lecz konfrontacja  i porównanie konkretnych praktyk w nauczaniu tematu I wojny światowej. Uczestnicy projektu wypracują narzędzie pedagogiczne do nauki treści o I wojnie światowej, wolne od nacjonalizmów  i ksenofobii. Uczestnicy będą poznawać rożne formy nauczanie na temat I wojny   w praktyce, studiując metody nauczania w różnych państwach.. Uczniowie  będą mięli możliwość poznania praktyk w innych państwach, spotkać się z rówieśnikami innych państw , porównać różne praktyki a w konsekwencji  wypracować wspólnie najlepszy sposobów nauczania o  I wojny światowej. Innym rezultatem projektu będzie portal dotyczący Projektu i płyty DWD w językach wszystkich uczestników  projektu .

 

 

Międzynarodowy projekt edukacyjny „Różne spojrzenia na I wojnę światową” będzie trwał 2 lata. Projekt edukacyjny w ramach projektów Comeniusa uzyskał akceptację Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wypracowanie przez uczestników projektu optymalnej metody za pomocą której uczniowie różnych państw zdobywaliby wiedzę o I wojnie światowej. Prace uczestników projektu koncentrują się wokół 4 zagadnień dominujących-I wojna światowa w programach nauczania  i podręcznikach państw Unii Europejskiej, ilość godzin i treści przeznaczone do nauki tego tematu w szkołach różnych państw U.E, rola i znaczenie muzeów w nauczaniu o I wojnie światowej oraz pamięć o wojnie w świadomości narodów U.E.

 

 

Prace porównawcze nauczycieli historii z różnych państw, różnych szkół i instytucji oświatowych UE zmierzają do wypracowania modelu całościowego w nauczaniu o I wojnie światowej do realizacji w każdym państwie europejskim. 

Uczniowie Zespołu Szkół w Przecławiu realizujący projekt, w przyszłym roku szkolnym spotkają się z rówieśnikami na wspólnych lekcjach historii, na polu walk w I wojnie światowej, jak Verdun, Somma, i Marna.Wspólnie z uczniami innych państw UE szukać będą śladów polskich w czasie działań I wojny światowej.

Najnowsza teoria w nauczaniu historii I wojny światowej, wypracowana wspólnie przez nauczycieli różnych państw UE, wspólne zwidzanie połączona  ze zdobywaniem wiedzy o tej wojnie przez uczniów, bez nacjonalizmu  i szowinizmu, ale licząc się a punktem widzenia różnych państw na tą wojnę, wspólne lekcje uczniów w miejscach walk, to przykład nauki wiążącej teorię z praktyką w nauczaniu historii.

 Nauka historii, nauka języków, wspólne zwiedzanie Europy to nowa rzeczywistość w nauczaniu o I wojnie światowej-moim zdaniem jest to najlepsza forma nauki, która powinna zaciekawić uczniów, oraz dać im prawdziwy i rzetelny pogląd na I wojnę światową. Na uczestnikach konferencji zwiedzających nasze miasto, szczególne wrażenie zrobił cmentarz centralny, skrywający pamiątki z I wojny światowej.

Opiekun i koordynator projektu - Zbigniew Piasecki

Warsztaty integracyjne "Barwy Europy"

 

"Barwy Europy" - rok 2006

      

 W dniach 14-15.12.2006  w Podgrodziu koło Nowego Warpna odbyły się warsztaty integracyjne "Barwy Europy". W warsztatach brały udział szkoły z powiatu szczecińskiego i polickiego. Warsztaty miały na celu przybliżenie sylwetek państw Unii Europejskiej. Nasza szkoła prezentowała Francję, jej obyczaje i tradycje świąteczne. Oto reprezentacja naszej szkoły w warsztatach: Opiekun- pan Zbigniew Piasecki, uczniowie- Damian Klimaszewski, Natalia Lewandowska, Patrycja Bigos, Paweł Marciniak, Justyna Redlarska,  Monika Filipowicz, Bianca Sobala i Marek Więckowski.

 

"Barwy Europy" - rok 2007

      

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wycieczka do Francji i Belgii, w ramach programu "Energetic"

            

________________________________________________________________________________________________________________

Wymiana do Nantes, w ramach programu "Euroszkoła"

                  

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Urodziny Pogoni Szczecin

       

21 kwietnia 2015 r. najsłynniejszy szczeciński klub piłkarski Pogoń Szczecin obchodził swoje 67. urodziny. Dokładnie tyle lat minęło od pamiętnego 1948 r., kiedy wysiłkami Floriana Krygiera został on oficjalnie założony, wtedy pod nazwą Sztorm Szczecin. Uczniowie naszego gimnazjum, wraz z Panem Zbigniewem Piaseckim, zechcieli uczcić tę piękną rocznicę. Aby nadać jej właściwy wydźwięk, zorganizowali szczególną imprezę, podczas której wspomniano o Pogoni wiele ciekawych słów.

Wydarzenie to miało miejsce dnia 27 maja 2015 r., w forum naszej szkoły. Miało ono szczególnie doniosły wydźwięk, bowiem udział w nim wzięło trzech piłkarzy Pogoni Szczecin, występujących na co dzień w jej głównym składzie. Mowa tutaj o Robercie Obście, Takuyi Murayamim oraz Dawidzie Korcie. Ich czas wolny jest niezwykle limitowany, a ich tryb życia wyznaczają prawie wyłącznie treningi, odbywające się dwa razy dziennie, w związku z czym nakłonienie ich do przyjazdu nie było łatwe, ale ostatecznie się udało.

O 9.45 wszyscy uczniowie zajęli miejsca. Można było zaczynać przygotowane przez organizatorów atrakcje. Oczywiście zostały one otwarte powitaniem wszystkich przybyłych, a także krótkim słowem wstępu Pani Dyrektor Edyty Majewskiej – Garguli. Zabawa rozpoczęła się quizem wiedzy o Pogoni Szczecin. Dla każdej klasy przygotowano po trzy pytania, z czego dwa pierwsze posiadały gotowe trzy warianty odpowiedzi, natomiast ostatnie wiązało się z przedstawioną fotografią, a jego właściwe rozwiązanie należało skonstruować własnoręcznie. W tym zadaniu wszystkie klasy sprawiły się bardzo dobrze, kilka uzyskało nawet maksymalny możliwy wynik, odpowiadając za każdym razem poprawnie. Wiedza młodzieży naszego gimnazjum czasem wzbudzała zdziwienie nawet samych gości, wydawać by się mogło, najlepiej obeznanych w temacie. Kolejnym punktem było rozdanie nagród za Szkolny Konkurs Wiedzy o Florianie Krygierze. Jego wyniki podano do wiadomości już wcześniej, jednak z oficjalnym wręczeniem nagród postanowiono się wstrzymać. Było warto, ponieważ otrzymać dyplom oraz piękny puchar lub medal z rąk osoby grającej na co dzień w Ekstraklasie jest niebagatelnym wyróżnieniem. Oprócz tych upominków cała szóstka laureatów oraz ósemka finalistów wzięła udział w meczu Pogoń Szczecin – Legia Warszawa, dnia 23 maja 2015 r. Znajdowali się oni pod opieką Pana Zbigniewa Piaseckiego i Pana Grzegorza Szarguta. Dopingowali oni naszą drużynę z całych sił, co jednak nie uchroniło jej przed porażką 0:1. Trzeba jednak pamiętać, że Legia Warszawa to najlepszy klub w Polsce, natomiast ponad połowę składu Pogoni Szczecin stanowią juniorzy, nie mający jeszcze 21 lat, stanowiący gigantyczny potencjał, mogący w pełni ukształtować się pod wprawnymi trenerskimi rękami. Za kilka lat mogą oni być postrachem najwyższej ligi polskiej piłki nożnej. Pomimo takiego wyniku uczestnicy wycieczki i tak byli szalenie zadowoleni ze spędzonego na kibicowaniu czasu. Oczywiście ich wizytę ufundował klub gospodarzy spotkania. Kiedy już wszystkie laury trafiły do swoich właścicieli, nadszedł czas na pytania do graczy, którzy przysłuchiwali się całemu widowisku. Tych zdecydowanie nie brakowało i zapewne ich zadawanie trwałoby w nieskończoność, gdyby nie upływający coraz prędzej czas. Ostatnim punktem przedsięwzięcia było rozdawanie autografów, na które chętnych zdecydowanie nie brakowało. Aby każdy mógł cieszyć się pamiątką z tej inicjatywy, przygotowano także pokaźny stosik najnowszych plakatów Pogoni Szczecin. Otoczeni tłumem, osaczeni płynącymi zewsząd słowami gratulacji, lecz i pytań, piłkarze opuścili naszą szkołę w godzinę po swym przybyciu, powracając do normalnego, codziennego rytmu.

 

Jesteśmy serdecznie wdzięczni trójce reprezentantów Pogoni Szczecin, którzy zgodzili się przybyć tego dnia do naszego gimnazjum. Ta wizyta z pewnością pozostanie na długo w pamięci wszystkich uczniów. Warto pomyśleć nad częstszymi tego typu akcjami!

_________________________________________________________________________________________________________________



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl